Varma sommardagar.

Blir inte så mycket bloggande nu som ni kanske förstår. Många dagar spenderas ute för att ta vara på det härliga vädret. Fösöker ta med barnen ut på landet o spendera våra dagra där så ofta det går. I dag har det dock varit en vara inne dag, har huvudvärk o ont i halsen sen måste man ju tvätta i bland oxå.
Mr Karlsson jobbar som vanligt (vilket är bra, inte alla som fått ett jobb efter alla varsel) lite trist är det dock att han är tvungen att jobba en massa helger oxå. Så barnen o jag får klara oss själva=(

I dag efter hjärtat slutat jobba ska vi ta oss ut till tuna park. Dags att handla lite kläder åt oss vuxna, blir oftast så att man handlar enbart till barnen men i dag är det mamma o pappa som ska bli sommar fina=)

Hade en toppen härlig midsommar med goda vänner (nya o gamla), god mat o massa goda drinkar, champange, vin o cider. Inte konstigt att man blev så onykter=) Fin fina presenter fick jag. Presentkort och pengar till tatuering, presentkort på kläder, presentkort på bolaget, fina blommor. Tack så super mycket... Tack till ALLA som kom.

Lite nere är jag i dag, värk i händerna har jag oxå, trött o sliten. Sen jocke började på nya jobbet har det många gånger kännt som om jag vore ensamstående. Går upp med barnen på morgonen, lagar mat, diskar, städar, lagar mat, diskar o i samma veva ska man leka med dom oxå, sen har det varit många kvällar då nattningen legat på min lott oxå.... Är nog även lite nere för att mina underbara tjejer Ann o Marina är i Turkiet o njuter och det finns nog ingen del i min kropp som inte önskar att även jag var där!

I morgon är det jobba som gäller o även på lördag. Jobbar fram till augusti sen måste jag tacka nej pga denna 75 dagars regel a-kassan har kommit på att dom ska ha! Tack för det! Men förhoppningsvis har jag fått en praktik plats vid det laget. Hoppas hoppas hoppas....

Nej, nu måste jag sluta med detta bloggande innan min son spöar s-iten av sin syster. (syskon kärlek, visst är det härligt, lägg till en trotsig 2,5åring kille som har åsikter om allt!)

//en trött o sliten emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0