Ännu ett avbrott

i bloggen blev det. Detta beror på sjukdomar... Först Wille med öroninflamation, sen Nova med feber ocg förkyldning, sen jag med feber o förkyldning. Har fortfarande feber o är snorig ,men det börjar bli bättre. I dag skulle jag träffa min ann för att njuta av lite sushi, men feberb sätter stopp för det. Det enda jag ska göra är att gå till kiosken o hämta ut ett paket, sen är det raka vägen hem igen.

I lördags jobbade jag sista helgen, i alla fall som jag trodde. Men i dag ringde dom mig och frågade om jag kunde komma tillbaka den 2 maj. Självklart kan jag det=) Så länge som jag tar ut föräldrarpenning och inte stämplar så kan jag jobba två dagar i veckan. Men så fort jag börjar stämpla så får jag bara jobba så i 75 dagar=/ Men jag njuter så länge det varar. Jag trivs på jobbet och håller tummarna för att det ska komma upp en heltids tjänst el semester vikariat. Det har gett mig ganska mycket att jobba där. Kassavana, kundvana, har lärt mig att jobba under press och att ta kritik mycket bättre. Dessutom trivs jag med människorna där.

I går ringde en av Jockes kontaktpersoner på ett bemaningsföretag (stavning?) o berättade att nästa helg ska han jobba i strängnäs i 4 dagar och sen ska företaget bestämma vilka som ska få fortsatt anställning. Håller tummarna för honom  även om jag inte hoppas på för mycket. Är det något jag lärt mig i livet så är det att man ska inte tro för mycket innan papper är skrivna, innan det slår in, tror hellre på det värsta så blir man så otroligt glad när det bästa händer el om det värsta inträffar så är man redan beredd på det...

I helgen är det en massa påskfirande som gäller... Ska även hjälpa mamsen som även hon är förkyld, att rensa i morfars hus...


Over and out...
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0